Wat is een geweigerde creditcardcode?
Als je betaling geweigerd en geblokkeerd wordt door de verkoper of creditcard uitgever, zal er een bepaalde foutcode in beeld komen. Dit geldt bij zowel fysieke- als online betalingen en vertelt je wat er mis is gegaan bij de transactie. Deze unieke code is meestal één tot drie cijfers of letters lang.
Waarom wordt mijn creditcard geweigerd?
Enkele veelvoorkomende problemen waarom je betaalkaart niet werkt zijn:
Wat kan ik doen als mijn creditcard wordt geweigerd?
Het achterhalen van de reden van je geweigerde creditcard is de eerste stap. Zoek de foutcode op en controleer of de oorzaak ligt bij jouw creditcard, bankrekening of bij de verkoper. Aan de hand hiervan kan je bepalen welke actie je moet ondernemen, bijvoorbeeld de betaling opnieuw uitvoeren, een andere betaalmethode kiezen of contact opnemen met de bank.
Kort samengevat
Wordt je creditcard geweigerd, dan kan dat verschillende redenen hebben. Aan de hand van de foutcode kan je deze achterhalen en een passende actie ondernemen.
Opzoek naar een nieuwe creditcard? Vergelijk creditcards en begin gelijk met een creditcard aanvragen!
Veelgestelde vragen
Een creditcard blijft geblokkeerd tot jij actie onderneemt. Neem contact op met de creditcarduitgever, je kan ook zelf je creditcard deblokkeren via de website of bank app.
Op zoek naar een creditcard?
Op creditcardvergelijken.nl vergelijk je meer dan 80 creditcards met elkaar op de beste voorwaarden, prijs en vele extra’s.